EV-laadkabels kopen: Valkuilen om te vermijden

EV-laadkabels

Als het op oplaadkabels voor elektrische auto’s aankomt, zal een slimme eigenaar van elektrische auto’s zich concentreren op kwaliteit en prestaties in plaats van op de goedkoopste prijs. Wij bij e-zoomed hebben een uitstekend assortiment van hoge kwaliteit en hoge prestaties elektrische auto oplaadkabels, allemaal zeer scherp geprijsd!



Elektrische auto’s: De basis


Voor degenen die nog niet bekend zijn met elektrisch rijden zonder uitstoot, raden we aan de volgende artikelen te lezen:


Schrijf je in voor de e-zoomed Electric Living nieuwsbrief

De beste tips voor het kopen van een EV-kabel


Het mag geen verrassing zijn dat Type 2 laadkabels voor elektrische auto’s populairder zijn dan Type 1 laadkabels voor EV’s. Hoewel de meeste eerdere generaties elektrische auto’s een type 1 kabel gebruikten, zijn de recente introducties van elektrische auto’s steevast compatibel met type 2. We verwachten dat deze trend zich zal voortzetten en dat de meerderheid van de elektrische voertuigen compatibel zal zijn met type 2 EV-kabels.

De beste tips
Koop nooit goedkoopNiet alle oplaadkabels voor EV’s zijn hetzelfde. Het is gewoonweg oneerlijk om te proberen een paar euro te besparen door een goedkopere kabel te kopen, wanneer de EV die je bezit naar alle waarschijnlijkheid meer dan 30.000 euro waard is! We suggereren ook niet dat je de duurste moet kopen. Er is altijd een evenwicht tussen prijs en kwaliteit, en laadkabels voor elektrische auto’s zijn niet anders. Het laatste wat je wilt is dat je EV oplaadkabel niet meer werkt wanneer je hem het hardst nodig hebt. Bij e-zoomed hebben we veel moeite gedaan om EV kabels te vinden die goed geprijsd zijn, maar ook van hoge kwaliteit. We moedigen kopers aan om meerdere kenmerken te beoordelen bij het kopen van een kabel. Enkele daarvan zijn: duurzaamheid, elasticiteit, sterkte, tactiele eigenschappen, IP-waarde, oliebestendigheid, enz. Sommige van onze kabels zijn zelfs de dunste op de markt. Perfect om mee te nemen voor het opladen van EV’s in het openbaar of op de werkplek.
De kortste lengte is nooit de beste keuzeEen aantal klanten zoekt de kortste lengte (2m EV laadkabel) omdat dit het goedkoopst is. Een EV-kabel van 2m is echter beperkt praktisch en meestal geen goede investering op lange termijn. De meeste laadbestemmingen (thuis of openbaar) vereisen een EV laadkabel die langer is dan 2m. Onze ervaring is dat de meeste klanten EV laadkabels kopen tussen de 5m en 20m. We raden ten minste een laadkabel van 5m aan. Het is lang genoeg om aan de meeste laadbehoeften te voldoen, maar compact genoeg om makkelijk mee te nemen en op te bergen! Natuurlijk hebben een aantal klanten nog langere EV-kabels nodig. Bij e-zoomed bieden we standaard laadkabels van 2m tot 45m voor enkelfasige en driefasige EV laadkabels. Als u echter een lengte op maat of een langere EV-laadkabel wilt, stuur ons dan een e-mail op shop-nl@ezoomed.com.
Een EV-laadkabel met een lagere technische specificatie is nooit de beste keuzeZoals hierboven vermeld, willen een aantal eigenaars van elektrische auto’s een EV-oplaadkabel van 16 ampère (enkelfasig) kopen in plaats van een EV-oplaadkabel van 32 ampère (enkelfasig). De reden is eenvoudig. De 16 amp is marginaal goedkoper! Een 16 ampère laadkabel laadt echter op met 3,6 kW, een veel lagere snelheid dan een 32 ampère laadkabel die laadt met 7,2 kW. Een ampère is de eenheid voor het meten van elektriciteit. De geaccepteerde standaardeenheid die wordt gebruikt om te meten hoe snel een elektrische stroom vloeit, is een voorbeeld van een ampère.
Kleur kiezenTot slot moedigen we alle EV-eigenaars aan om ook de aanschaf van goed zichtbare oplaadkabels te overwegen om de veiligheid tijdens het opladen te vergroten. Bij e-zoomed verkopen we een prachtig assortiment felgekleurde kabels met hoge zichtbaarheid, perfect voor overdag en ‘s nachts opladen.

Hoewel e-zoomed zich naar alle redelijkheid inspant om nauwkeurige en actuele informatie te verstrekken, is een deel van de verstrekte informatie afkomstig van derden en niet onafhankelijk door e-zoomed geverifieerd. Hoewel de informatie van derden betrouwbaar wordt geacht, geeft e-zoomed geen enkele expliciete of impliciete garantie met betrekking tot de nauwkeurigheid, geschiktheid, volledigheid, wettigheid, betrouwbaarheid of bruikbaarheid van de informatie. Deze disclaimer is van toepassing op zowel afzonderlijk als gezamenlijk gebruik van deze informatie.


Aanbevolen artikelen



Aanbevolen producten



Author

Ashvin Suri

Ashvin is sinds 2006 betrokken bij de sectoren hernieuwbare energie, energie-efficiëntie en infrastructuur. Hij heeft een passie voor de overgang naar een koolstofarme economie en elektrisch vervoer. Ashvin begon zijn carrière in 1994 bij Amerikaanse investeringsbanken in New York. Na zijn MBA aan de London Business School (1996-1998) werkte hij verder in investment banking bij Flemings (Londen) en JPMorgan (Londen). Zijn functies omvatten advies op het gebied van bedrijfsfinanciering, fusies en overnames en het aantrekken van kapitaal. Hij was betrokken bij verschillende industriële sectoren, waaronder engineering, lucht- en ruimtevaart, olie & gas, luchthavens en de auto-industrie in Azië en Europa. In 2010 was hij medeoprichter van een ontwikkelingsplatform voor zonne-energie, voor grootschalige grond- en dakzonne-energieprojecten in het Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland en Frankrijk. Hij heeft ook geadviseerd over verschillende duurzame energieprojecten (wind- en zonne-energie) op nutsschaal in samenwerking met internationale institutionele investeerders en onafhankelijke energieproducenten (IPP's) in de duurzame energiesector. Hij heeft ook geadviseerd in belangrijke internationale markten zoals India, waaronder het adviseren van grootschalige industriële en automotive groepen in India. Ashvin heeft ook geadviseerd bij Indian Energy, een IPP gesteund door Guggenheim (een fonds van US$ 165 miljard). Hij heeft ook een in Singapore gevestigde groep van US$ 2 miljard geadviseerd. Ashvin heeft ook gewerkt in de vastgoed- en infrastructuursector, onder andere samen met de Matrix Group (een vastgoedgroep met een waarde van US$ 4 miljard in het Verenigd Koninkrijk) om een van de eerste institutionele vastgoedfondsen voor de Indiase vastgoedmarkt te lanceren. Het fonds werd met succes gelanceerd met aanzienlijke institutionele steun van de Britse/Europese markten. Hij heeft ook geadviseerd over waterinfrastructuur, onder andere aan een Zweeds bedrijf voor schone technologie in de watersector. Hij is ook betrokken geweest bij een aantal startende ondernemingen.

Producten voor elektrisch rijden kopen

Aanmelden voor e-zoomed nieuws en aanbiedingen

Deze site maakt gebruik van technische cookies om een optimale en snelle navigatie te garanderen en van analysecookies om statistieken op te stellen.
U kunt het Cookiebeleid raadplegen om meer inzicht te krijgen of om het gebruik van alle of sommige cookies te blokkeren via de Cookie-instellingen.
Door te kiezen voor Accepteren geeft u toestemming voor het gebruik van bovengenoemde cookies.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

We use Google Tag Manager to monitor our traffic and to help us AB test new features.

Decline all Services
Accept all Services
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop